למה כדאי לקנות דירה להשקעה?

מערכת שורש  כה אלול, תשפב  9/21/2022

כדאי לקנות דירה להשקעה כי בניגוד למניות בבורסה שיכולות לעלות ולרדת בערך הכספי שלהן – דירה היא נכס ממשי שתמיד ניתן להניב ממנו רווחים כספיים
.......................

למה כדאי לקנות דירה להשקעה?
בחיים אם אנחנו לא נדאג לעתיד הכלכלי שלנו אף אחד אחר לא ידאג לנו. אחת הפעולות שהכי כדאי לנו לעשות בשביל לדאוג לעתיד הכלכלי שלנו היא להשקיע בקניית דירה. כדאי לקנות דירה להשקעה כי בניגוד למניות בבורסה שיכולות לעלות ולרדת בערך הכספי שלהן – דירה היא נכס ממשי שתמיד ניתן להניב ממנו רווחים כספיים. כאשר יש לנו דירה שקנינו להשקעה אנחנו יכולים להרוויח ממנה על ידי השכרה שלה או על ידי מכירה שלה תמורת סכום כספי גבוה.

מה חשוב לדעת על קניית דירה להשקעה?
כאשר אנחנו בוחרים להשקיע בקניית נכס נדל"ן חשוב שנהיה מודעים לנושאים כמו מיסים שיש על נדל"ן וגם שנשים לב איזה נכס נדל"ן אנחנו בדיוק קונים. כאשר קונים נכס כמו דירה להשקעה לא פחות חשוב מהמיקום בארץ של הדירה (כלומר באיזה עיר או יישוב הדירה) הוא הסביבה שבה הדירה נמצאת. דירות שיש בקרבה שלהן סניף דואר, סופר, סניף קופת חולים, מרכזי קניות ובילוי, תחבורה ציבורית נוחה, בתי ספר ועוד. כל הגורמים האלו משפיעים על מחיר הדירה ועל היוקרה שלה.

איפה בארץ הכי כדאי לקנות דירה?
בארץ הדירות הכי יקרות הן בעיר תל-אביב. לא תמיד כדאי לקנות דירה להשקעה דווקא בגוש דן שם הדירות הכי יקרות. לפעמים עדיף לקנות דירה באזורים פחות נחשקים בצפון או בדרום הארץ – כי מחירי הדירות שם נמוכים יותר וההשקעה יכולה להשתלם לנו בטווח הארוך. כאשר נקנה היום דירה בצפון או בדרום הארץ באזורים מתפתחים נוכל בעוד עשר או עשרים שנה למכור אותה באחוזי רווח ותשואה גבוהים מאוד.

האם כדאי לחכות להאטה בשוק הדיור לפני שאנחנו קונים דירה?
השאלה האם כדאי לחכות להאטה בשוק הדיור וירידה במחירי הדיור בארץ לפני שאנחנו קונים דירה היא שאלה טובה. התשובה לשאלה זו היא שלאף אחד אין באמת את התשובה הנכונה או הטובה ביותר לשאלה זו. מצד אחד אם נקנה היום דירה להשקעה סביר להניח שנשלם עליה הרבה -אבל סביר להניח שאם נחכה לקנות דירה בעוד חמש שנים יכול מאוד להיות שהמחיר שנשלם יהיה הרבה יותר גבוה (או לא). אף אחד גם המומחה הגדול ביותר בארץ ובעולם לנדל"ן לא יכול לחזות את העתיד של שוק הדיור בארץ ובמחיר העתידי שיהיה לדירות כאן.
בסופו של דבר, אם היום יש לנו מספיק הון עצמי בשביל לקנות דירה כדאי לנו לשקול בחיוב לעשות זאת. קניית דירה תאפשר לנו לבסס את המצב הכלכלי שלנו והיא תוכל להבטיח את העתיד הכלכלי שלנו כאשר נהיה בפנסיה. אם אין לנו מספיק הון עצמי בשביל לקבל משכנתא מהבנק – כדאי לנו בינתיים לא לקנות דירה על ידי לקיחת הלוואות כספיות שיכולות להתברר כבור ללא תחתית.